Friday 7 October 2016

Netti!

Muutin syyskuun alussa kokonaan uuteen kaupunginosaan ja olen siitä lähtien ollut ilman nettiä. Vasta tänään alkoivat modeemin valot vilkkua oikein ja olo helpottua. Pärjäsin kyllä ihan hyvin ilman nettiäkin, mutta se oli vähän tylsää välillä. Varsinkin, jos joutui kirjoittamaan sähköpostia tms. Se on kännykällä niin tylsää.

Uusi koti on ihan viihtyisä. Jaan kolmion entisten naapureideni kanssa, meitä on tässä kolme aikuista ja 2 lasta. Toinen lapsi on tosin jo 18v., joten hänestä on enemmän apua kuin vaivaa. Mulla on oma huone, perheen vanhemmilla oma, lapset nukkuvat olohuoneen lattialla. Ihan tyypillinen ratkaisu täällä, vaikka se musta vähän pahalta tuntuukin välillä. Nuorimmainen ei välitä, kuusivuotiaalle riittää, että on tyyny johon päänsä asettaa ja saman tien se uni sitten tuleekin.

Olohuone, kylppäri ja keittiö on sitten yhteistä aluetta. Tämä on itseasiassa tilavampi kuin vanha koti, vanhaa kotia kyllä ikävöin välillä. Lähinnä omaa kylpyhuonetta ja keittiötä. Mutta kyllä tämä tässä sujuu, pakkokin sujua, kun rahaa ei nyt toisenlaiseen asumismuotoon ole. Haaveilen omasta talosta tällä uudella alueella, täällä talot ja tontit ovat pienempiä kuin vanhassa paikassa ja mulle sopivamman kokoisia, vuokratasonkin suhteen. Että jospa täältä löytäis paikan, johon vihdoin vois jotain kodintynkää rakentaa. Tämä nyt on vain paikka olla, ei oikein koti.

Olen taistellut paljon ahdistuksen kanssa, monesti hävinnytkin, mutta nyt tuntuu, että on löytynyt sopiva lääkitys. Aamulla saa herätä ilman paniikkia ja paniikkihikeä, mikään ei purista keuhkotorvea, kuvottavaa oloa ei ole. Tänäkin aamuna heräsin 5:40 ja olin ihan "normaali" myös lähtiessä toimistolle. Ei sitä ennen niin tuttua oksettavaa oloa. Uutta lääkettä olen nyt syönyt reilu 2 viikkoa ja kuulemma vasta kuuden viikon jälkeen voi kertoa koko totuuden sen vaikuttamisesta. Joten ihan lupaavalta näyttää.

Lisäksi olen intoillut oman valokuvausstudion perustamisesta. Se on nyt jotain mitä voin tehdä ja jonka tekemisestä nautin. Se ei ole normaalia 8-16 työtä (täällä ennemmin 7-19...), jota en vielä jaksaisi, mutta sovittua ja näin ollen helpompaa. Auton kanssa olen taistellut ja siihen on mennyt enemmän rahaa kuin laki sallii ja vieläkin on joitain rahareikiä tiedossa. Kuskit ovat kohdelleet sitä täysin välinpitämättömästi ja nyt se jääkin minulle kotiin ja studion käyttöön. Parempi näin, ei se kannattanut, kun tulot oli vähemmän kuin menot. Nyt autoparka makaa pihalla yksi tassu ilmassa, rengas tyhjeni yhtäkkiä itsestään ja nyt se odottaakin uuden renkaan lisäksi myös uutta vannetta. Jos sinne vannekaupoille sitten huomenna.

Kirjoittelen myöhemmin lisää, tässä nämä nettitulinettituli-täpinän aiheuttamat kuulumiset.

4 comments:

  1. Ihanaa! Ikävä onkin ollut näitä sun postauksia :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hihi. :) Oon sun kuulumisia lukenut, mutta kännykällä en ole jaksanut kommentoida.

      Delete